Ik leer nog iedere dag
Voorheen zat ik vooral met EPDM-producten op de weg. Maar aangezien we met CPE veel meer A-merken aanbieden, zijn er ook meer mogelijkheden voor onze klanten, de dakdekkers. Mijn focus ligt dus ietsje meer op bestaande klanten, die we nu extra’s aan kunnen bieden. Dat mes snijdt aan twee kanten natuurlijk. Er zijn zoveel artikelen!
Grotere vuist
Als vertegenwoordiger zit ik echt op de klantrelatie. Het gaat mij niet om het binnenslepen van die eenmalige order. Ik wil een band hebben met onze klanten, het gaat om goede service, goede artikelen en een goede aftersales. Gaat er een keer iets fout? Dan lossen we het op! Het leuke is dat ik er ineens meer collega’s bij heb gekregen en samen staan we gewoon sterker. We kunnen een grotere vuist maken.
Pen en papier
Het leuke aan mijn werk? De diversiteit aan mensen die je ziet. En het relatiebeheer. Ik ben ervan overtuigd dat eerlijkheid belangrijk is. Ik ben zelf geen dakdekker, dus ik hoef een dakdekker ook echt niets wijs te maken over materialen en toepassingen. Dat weet hij zelf veel beter. Daar ben ik altijd meteen eerlijk over. En dat is ook leuk, want op die manier leer ik ook elke dag weer meer. Ook op het gebied van automatisering trouwens. Ik ben eigenlijk een echte pen-en-papier man, maar ik moet nu ook met het nieuwe systeem werken. Wat dat betreft niets dan lof voor de helpdesk. Geen vraag is ze te veel. En ook voor mijn collega’s Henk, Joep en Jos van de binnendienst, zij maken mij ook wegwijs. Het is een kwestie van doen en oefening baart kunst, gelukkig heb ik het redelijk onder de knie!